top of page

VELKOMMEN TIL KINOKAMPANJE

Kinokampanje er Film & Kinos nettsted for de riksdekkende kampanjene, her finner du informasjon om hver kampanje, samt at du kan laste ned original kampanje-materiell til din PC for fri benyttelse. 

Film & Kino lanserer også Kinobutikken - butikken vil være tilgjengelig for bestillinger hele året, men vær oppmerksom på angitte leveringstider for materiell som er knyttet til den hver aktuelle kampanje. I butikken vil vi legge inn aktuelle produkter fortløpende ettersom det er også er produkter som ikke har tilknytning til en særskilt kampanje. Dersom det er produkter du savner, send en mail hvor flere interesserte setter oss i posisjon til å megle hyggelige priser!

​

Her er oversikt  -uker og datoer for Film & Kinos riksdekkende kampanjer

Mrk. Medievalget er retningsgivende og kan bli fraveket, dersom kjøps-forhandlinger er fordelaktig for kinoen.
LogoBokmål_Nynorsk.png

Årets første kampanje er

Den STORE skolekinodagen, som arrangeres alltid den andre tirsdagen i februar. Markedsføring starter i slutten av januar og første uken i februar.

Medier: Fagpresse for læreryrket, mulig DB  avis, samt sosiale medier (SoMe), digital plakater og lerret.

Materiell på bokmål og nynorsk, ligger i fane "FK-butikk" og fane "Nedlasting" for fri bruk av kinoen. Husk å oppgi målvalg.

Kinokampanjen "Kinoferie" er en helt ny kampanje som ble lansert til sommeren 2018. Hensikten med Kinoferie er å styrke den enkelte kino i sitt nærmiljø og bygge en sterk merkevare som kan konkurrere med andre kulturelle arrangementer. På lang sikt handler det om å sikre rekrutteringen til kinoen i årene framover. Det er ikke slik at publikum oppfinner adferd i 30-års alderen. Om ikke yngre publikum blir eksponert for kino i ung alder vil de være tapt for kinoen for alltid. Derfor er Kinoferie rettet mot barn, unge (familie), målsettingen er å opprettholde kinoen som en viktig kanal og som vil være en aktuell arena i framtiden. Det tror vi den enkelte kino har merket seg, for responsen har vært god hos de som hittil har deltatt på de få kampanjene som ble gjennomført i 2018, det gjelder særlig for kinoer som ikke har store markedsbudsjett å "flotte seg med".

LogoVinter.png

Vinterferien er i ukene 8 - 9 og 10 fylkesvis. Kampanjen vil deles inn etter de aktuelle ukene og kinoene. Markedsføres i primært på SoMe, digitale plakater og lerret. Dersom budsjetter tillater det vil også kampanjen promoteres i DB, mobil og avis.

Materiell vil bli lagt inn på kinokampanje.no under fanene "FK.butikk" og "Nedlasting" for fri bruk av kinoen.

Logo_PÃ¥ske liten.png

Påskeferien vil markedsføres i ukene 14 og 15. 

Markedsføres i primært på SoMe, digitale plakater og lerret. Dersom budsjetter tillater det vil også kampanjen promoteres i DB, mobil og avis.

Materiell vil bli lagt inn på kinokampanje.no under fanene "FK.butikk" og "Nedlasting" for fri bruk av kinoen.

Logo_sommer.png

Sommerferien vil markedsføres fra 10.juni 2019.

Markedsføres i primært på SoMe, digitale plakater og lerret. Dersom budsjetter tillater det vil også kampanjen promoteres i DB, mobil og avis.

Materiell vil bli lagt inn på kinokampanje.no under fanene "FK.butikk" og "Nedlasting" for fri bruk av kinoen.

Kinoferie_Høst logo™.png

Høstferien vil markedsføres i ukene 40 og 41, fylkesvis lik vinterferie.

Markedsføres i primært på SoMe, digitale plakater og lerret. Dersom budsjetter tillater det vil også kampanjen promoteres i DB, mobil og avis.

Materiell vil bli lagt inn på kinokampanje.no under fanene "FK.butikk" og "Nedlasting" for fri bruk av kinoen.

GullTxt to linjer.png

Arrangeres alltid den første lørdagen i november. DenStoreKinodagen (DSK) er årets store kinodag med over 200.000 besøkende. Markedsføres en halvannen uke i forkant av dagen. Medier er DB, desktop, mobil, avis, SoMe, digitale plakater, lerret. DSK vil arrangeres for tretti andre gang i 2019 og har blitt en merkedag hos kinopublikummet. Uttrykket for 2019 vil være likt fra 2018.

voksne.png
ungdom.png
barn.png
Kinoferie_jul.png

Juleferien vil markedsføres i siste uke før jul, grunnen er at annonse-støy har avtatt, samt at julefilmer har release i juledagene. 

Markedsføres i primært på SoMe, digitale plakater og lerret. I 2018 vil kampanjen promoteres i DB, mobil og avis, dersom budsjetter tillater det vil også 2019 bli promotert i samme medier.

Materiell vil bli lagt inn på kinokampanje.no under fanene "FK.butikk" og "Nedlasting" for fri bruk av kinoen.

bottom of page